یافته ها

(یادگیری فعال ، تعاملی و هوشمند فیزیک)

یافته ها

(یادگیری فعال ، تعاملی و هوشمند فیزیک)

یافته ها

سلام سیدرضا معصومی نژاد هستم معلم فیزیک و مشاور دبیرستان مفید(یادگار امام ) .برخی از مطالب ، تجربیات ، مقالات و برنامه مربوط به آموزش فیزیک را برای دبیران ، دانش آموزان و علاقمندان به آموزش فیزیک قرار می دهم امیدوارم با ارایه نظرات دوستان کلاسهای پر بار تری داشته باشم
آدرس تلگرامی فعلا
https://telegram.me/yaftehha
تلگرام کلاس درس یازدهم امسال
https://telegram.me/physics11mofid39



در حاشیه کنفرانس آموزش فیزیک کارگاههایی برای علاقمندان به آموزش فیزیک ارائه می شود.یکی از کارگاههای ارائه شده توسط بنده کارگاهی با محتوای زیر است با توجه به اینکه پیشنهاد برای 4 ساعت بوده و فقط 2 ساعت برنامه ریزی شده قاعدتا باید برنامه را کمی مختصر کنم .

برای آشنایی بیشتر و ثبت نام به آدرس زیر می توان مراجعه کرد .اگر در مورد برنامه پیشنهادی نظری دارید خوشحال می شوم.

http://www.uipteachers.com/html/acts/conf/reg

چهاردهمین کنفرانس آموزش فیزیک که بزرگترین گردهمایی سالانه دبیران فیزیک از سراسر کشور است با تمام فراز و

نشیب هایش برگزار گردید .در گزارش زیر مختصری از فعالیتهای مشاهده شده را یاد داشت نمودم .

الف) کارگاهها

طبق معمول یکی دو سال اخیر در روز پذیرش ارائه شده بود از 11 کارگاه اعلام شده 7 کارگاه برگزارگردید که غالبا هم کارگاههای برگزارنشده مربوط به اول وقت روز سه شنبه بود که هنوز همه افراد وارد نشده بودند .

به گزارش خانم فتحعلی پور مسئول کارگاه حدود 75 نفر در کارگاهها شرکت کردند . اکثر  این کارگاهها تجربیات عملی دبیران بود که مورد اقبال همکاران دیگر هم قرار می گرفت . از نکات مورد توجه در مورد کارگاهها :

- زمان مناسبی برای این جلسات لحاظ نمی شود .پیشنهاد می شود یک بعد از ظهر ایام کنفرانس یا حداقل عصر روز ثبت نام به کارگاهها اختصاص یابد .

- نحوه اطلاع رسانی کارگاهها باتاخیر و در روزهای پایانی و با توضیحاتی کلی صورت می گیرد .ای کاش اطلاعات مناسبی در مورد محتوای کارگاه و ارائه کنندگان در زمان مناسب درج گردد.

- هزینه مربوط به کارگاهها بالاست در حالیکه قاعدتا ارائه دهندگان نیز چشمداشت مادی برای این ارائه ها ندارندمی توان از این هزینه ها کاست تا تعداد شرکت کنندگان افزایش یابد .

- پیشنهاد می شود هزینه کارگاهها را پس از ارائه در صورت تمایل شرکت کنندگان دریافت گردد.

اینجانب نیز کارگاه پیشنهادی خود را در روز سه شنبه ازساعت 10:30 تا 13 تقدیم نمودم  حدود 20 نفر نیز در این کارگاه حضور داشتند .امیدوارم استفاده لازم را ازاین جلسه نموده باشند هرچند بازخوردهای خوبی به اینجانب ارائه نمودند که قطعا موجب افزایش انگیزه و کیفیت کار در اجراهای آینده خواهد بود .

ب) نمایشگاه

افزایش کیفیت نمایشگاه نسبت به سال گذشته کاملا مشهود بود .تعدد فعالیتهای علمی  و آزمایشگاهی که در غرفه های  مختلف ارائه می شد قابل توجه بود .ای کاش مراکز علمی و انتشاراتی دیگر هم حضور فعال تری داشتند . از جمله اتفاقات جالب ارائه هدیه نور آزما توسط غرفه فن آموز بود که با استقبال دبیران مواجه  شد .

غرفه های فن آموز ،آریان پژوه ، موزه علم وفناوری ،صنایع آموزشی و آسمان شب  از غرفه های جالب بودند .آزمایشهای فیزیکی جالبی هم توسط چند غرفه از جمله غرفه دانش آموزان دبیرستان ما ، دانشجویان دانشگاه شهید رجایی و مدرسه راه رشد ارائه شده بود .


برای دانش آموزان ما توضیح حدود 10 تا 12 آزمایش جالب برای اساتید و بحثهای صورت گرفته جذابیت خاصی داشت . در ضمن فایل توضیح برخی از آزمایشها نیز برای علاقمندان ارائه شد که با استقبال  خیلی خوبی  مواجه گردید.





  • ۹۲/۰۶/۱۴
  • سیدرضا معصومی نژاد

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">