یافته ها

(یادگیری فعال ، تعاملی و هوشمند فیزیک)

یافته ها

(یادگیری فعال ، تعاملی و هوشمند فیزیک)

یافته ها

سلام سیدرضا معصومی نژاد هستم معلم فیزیک و مشاور دبیرستان مفید(یادگار امام ) .برخی از مطالب ، تجربیات ، مقالات و برنامه مربوط به آموزش فیزیک را برای دبیران ، دانش آموزان و علاقمندان به آموزش فیزیک قرار می دهم امیدوارم با ارایه نظرات دوستان کلاسهای پر بار تری داشته باشم
آدرس تلگرامی فعلا
https://telegram.me/yaftehha
تلگرام کلاس درس یازدهم امسال
https://telegram.me/physics11mofid39

معرفی کتاب فیزیک مفهومی

يكشنبه, ۲ فروردين ۱۳۹۴، ۱۱:۰۷ ب.ظ

فیزیکدان معروف، ریچارد فاینمن در کتاب «حتماً شوخی می‌کنید آقای فاینمن» در بخش مربوط به تجربه‌های تدریس خود در برزیل می‌نویسد: «چیزی که در ابتدا باعث تعجب من شد این بود که متوجه شدم گر چه بچه‌ها از سال‌های اولیهٔ تحصیل خود در مدرسه فیزیک می‌خوانند، ولی این کشور تاکنون فیزیکدان برجسته‌ای نداشته است. ضمن تدریس متوجه شدم که بچه‌ها مطالب فیزیک را حفظ می‌کنند، بدون اینکه معنی واقعی آن را بفهمند.»

اکنون در روش‌های آموزش پیشرفته، تأکید فراوانی بر آموزش مفهومی می‌شود. از دانش‌آموز می‌خواهند به جای حفظ کردن فرمول‌ها و عددگذاری در آنها، بیشتر به مفهوم مطالب درس و ارتباط آنها با محیط اطراف، توجه کند.

ویراست دهم کتاب «فیزیک مفهومی» تألیف پل هیوئیت بدین منظورتدوین شده است. این کتاب از بخش‌های مکانیک، ویژگی‌های مواد، گرما، صوت، الکتریسیته و مغناطیس، نور، فیزیک اتمی و هسته‌ای تشکیل شده است.

برای علاقمندان به مطالعه کتاب به زبان اصلی (ویرایش یازدهم ) لینکهای زیر را قرار می دهم .

برای مشاهده کتاب نرم افزار زیر را دانلود و نصب کنید 
آخرین ویرایش کتاب فیزیک مفهومی را از اینجا دانلود کنید (حدود 72 مگ)

علاوه بر مطالب درسی، کتاب دارای جعبه‌ها و مطالب کوتاهی دربارهٔ موضوعاتی مانند انرژی و فن‌آوری، چرخ‌های واگن‌های قطار، نوارهای مغناطیسی روی کارت‌های اعتباری و قطارهایی که به صورت مغناطیسی پرواز می‌کنند نیز هست. همین‌طور جعبه‌هایی هم در مورد شبه‌علم، توان بلور، اثر دارونما، جستجوی آب با عصای جادو، مغناطیس‌درمانی، امواج مغناطیسی اطراف خط‌های انتقال برق، و هراس از پرتودهی به غذاها و انرژی هسته‌ای دارد.

در پایان هر فصل کتاب، خلاصهٔ اصطلاح‌ها، پرسش‌ها، محاسبه‌های یک‌مرحله‌ای، پروژه‌ها و تمرین‌ها آمده است.

ویژگی ویراست جدید آن است که در حاشیهٔ کتاب، نکته‌های شگفت‌آوری در جعبه‌های کوچک آورده شده است تا سبب جلب توجه خوانندگان به مطالب درسی شود. همچنین، برای آزمودن درک خوانندگان از مطالب، پرسش‌هایی مطرح می‌شود که پاسخ آنها در ادامهٔ بحث می‌آید. به طور کلی، این کتاب با ارتقای شناخت خواننده از جهان اطراف، آموختن فیزیک را برای او به صورت فعالیتی لذت‌بخش درمی‌آورد.

www.fatemi.ir/Details.aspx?bookid=4446

برای علاقمندان به مطالعه کتاب به زبان اصلی (ویرایش یازدهم ) لینکهای زیر را قرار می دهم .

برای مشاهده کتاب نرم افزار زیر را دانلود و نصب کنید 
آخرین ویرایش کتاب فیزیک مفهومی را از اینجا دانلود کنید (حدود 72 مگ)


  • ۹۴/۰۱/۰۲
  • سیدرضا معصومی نژاد

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">